Facilitair onderhoud in hotels

Hoe kun je alle logistieke planning en controles in je hotel overzichtelijk bijhouden? Keyplan biedt voor de hotelbranche een overzichtelijke app waarin taken, werkbonnen, storingen, klachten en andere meldingen snel worden opgevolgd.

  • Koppelen met uw reserveringssysteem
  • Automatische schoonmaakplanning
  • Geïntegreerde legionellamodule
  • Bijgeboekte artikelen als taak laten aanmaken
  • Diverse talen beschikbaar
  • Gemakkelijk storingen aanmaken

 
 

Uitdagingen van een hotel

 

Een hotel is een dienstverlenend bedrijf waar iemand tegen betaling kan overnachten of onderdak vinden. Anders dan bij kleinere instellingen voor logies en ontbijt zijn hotels grotere voorzieningen voor tientallen tot duizenden gasten. Dit brengt een hoop logistiek en planning met zich mee.

Veel voorkomende faciliteiten

Elk hotel heeft in feite tweepersoonskamers en vaak ook eenpersoonskamers. Soms kan in de tweepersoonskamers een derde bed worden bijgeplaatst. Een kamer en hotel is in het algemeen voorzien van diverse faciliteiten: badkamer met douche (of veelal ook een bad) en toilet, telefoon, televisie, Wi-Fi, kluisje, minibar en/of een koelkastje, installaties zoals klimaat/ airco, verlichting, toegangscontrole, lift, jacuzzi, etc. Een hotel heeft daarnaast vaak een eigen parkeergelegenheid, voor auto’s en fietsen. Veel, vooral grotere, hotels beschikken ook over een (inpandig) zwembad en een fitnessruimte en niet te vergeten de technische ruimtes.

Daarnaast gebruiken hotels steeds meer een chipkaartje of een cijfercode in plaats van een sleutel. Het kaartje of de code wordt bij vertrek automatisch ongeldig, zodat het geen bezwaar is als het kaartje niet wordt ingeleverd. Hetzelfde kaartje wordt in de kamer in een schakelaar (kastje) gestoken waarmee de elektriciteit geactiveerd wordt. De gast kan zo niet het licht laten branden of anderszins elektriciteit verspillen bij vertrek. Dit zijn een hoop elementen die onderhoud/ service vereisen, dit kan allemaal geregeld worden via Keyplan. Daarnaast kunt u de volledige schoonmaakplanning en bijgeboekte artikelen als automatische taken laten aanmaken.

Actueel en Persoonlijk

Een actueel en persoonlijk takenoverzicht voor uw medewerkers

Maximale gastvrijheid

Voor uw gasten het gevoel van maximale gastvrijheid!

Tijdbesparende oplossing

Gemakkelijk en snel weten welke taken en werkzaamheden gedaan moeten worden.

Onze expertise

Omdat Keyplan oorspronkelijk al bekend was met de recreatiebranche op het gebied van vakantieparken, bungalowparken en campings, was de stap relatief klein om de markt van hotels ook te bedienen. Dit komt voornamelijk omdat Keyplan oorspronkelijk is bedacht op vakantiepark Vlugtenburg. Hierbij leggen we vooral de focus op: overzicht, gemak en het verbeteren van de onderlinge communicatie. In feite is een leisure bedrijf runnen hetzelfde als een klein dorp wat u moet runnen. Er komen namelijk een hoop elementen en processen tezamen. Door Keyplan te gebruiken kunt u onder andere gemakkelijk: Storingen melden, planningen voor o.a. schoonmaak en de technische dienst opstellen, het onderhoud en de controles bijhouden waardoor alles is gewaarborgd, etc. Daarmee geven we veel informatie aan management en receptie.

Bekijk onderstaande video om in één oogopslag de krachtige functies van Keyplan te zien.

Wil je weten wat Keyplan voor jouw hotel kan betekenen? 

Demo aanvragen

Benieuwd wat Keyplan voor uw bedrijf kan betekenen? Vraag dan een vrijblijvende demo aan! We zullen dan z.s.m. contact met u opnemen.

Stuur een Whatsapp berichtje!